About Me

My photo
Know me before you judge me...:):):)

Sunday, December 11, 2011

Im so happy jiyeon in dream high 2!

picture:crdt from jiyeon twitter
yeay~im so happy that jiyeon will be in dream high 2.
Jiyeon will be play as "Lian" one of the member of popular group named Idol 
that admire to receive an award at the Cannes Festival but didnt have the acting talent.

Urgh~well, i just hope that she will not play as antagonist here...
But i dont care actually, i will watched this show no matter what her role..keke
Just i think i'll crying all the times when i watch she crying.T.T

Just pray that the love story of her in the dream high 2 wit a hottie guys~keke

Saturday, November 19, 2011

Blog da kotor~

haha...blog aq da bersawang ni... da kotor la..banyak betul habuk disini... busy buat show smpi lupa mw update blog ni...wakaka.... Penat la tapi... penat sbb mw membersihkan blog ni...hahaha... aq pun da jarang2 da nak share2 crita aq..wakaka...

Biasanya aq share2 pun sal jiwang2 kan....p.. macam geli plak aq klu crita mcm tu lagi...nnt bakal suami aq tervaca susa pulak...mana mw ketak muka wooo...haha...

Lagipun yang pasal malas mw menghupdate ni pun sal aq geram ngan laptop ni!! GRRRmmmmmmm!! Aish... dia suka sndri2 mw freeze2,.. hang... mmg kasi naik drah aq la... bagus lagi aq tgk fb pastu tutup kan...tp assignmnent byk oo sem ni...tambah2 lagi ngan blended learning so laptop aq kena on 24 jam seminggu, or 365 hari..matiklaa....  Oleh kerana itu, aq akan mencari sponsorship untuk membeli laptop baru...^^..harap2 ada la yg sudi bank in rm2000 kedalam akaun aq kan..haha...tba2 da ada rm2000 dlm akaun mmg best!! hurm pa lagi? bha ini ja la aq mw ckp...nda banyak juga...lenkali aq mw upload bideo aq menyanyi macam artis korea(puii)...hahaha....sebab aq andang2nya mcm org korea...(skali lahgi puii!)...hehek...jangan jeeeelees.. Miach..tata..bubye~

Thursday, October 20, 2011

mama aq sayang mama~

Mak..
aq tahu aq bukan anak yang baik,
selalu saja membuatkan mak menangis,
selalu saja buat mak risau,
selalu saja marah mak,

Namun,
jauh di dalam hati ini
aq rasa sedih,
sedih sebab
aq tidak dapat meluahkan
yang aq sayangkan mak,
Aq tidak dapat membuat untuk mama
nampak kasih sayang ini,
aq sedih.....
mak, aq minta maaf...
AQ ingin memeluk mama dan mengatakan  aq sayang mak!
Tapi aq terlalu ego,
atau mungkin..
aq memang tidak boleh untuk mencerminkannyaa....
Aq tahu, mak da semakin tua,
jauh di dalam hati ini,
amat takut akan kehilangan mak....
aq harap mak akan maafkan aq..
Mak jangan risau
aq tau mama selalu risaukan aq..
dan sikap serta perangai mama yang terlalu risau ini
membuatkan aq sering marah dan kecewa
namun aq tahu semua itu untuk kebaikan aq juga..

i love u mom......




Thursday, September 8, 2011

Hebatka duit?

Salam semua.
Impian aq memang ingin menjadi orang yang mempunyai duit berjuta2.
Apa saja yang aq inginkan aq akan dapat,
n its a human nature.
when u know u can get more, u will do anything just to get more.
So what so great about money?
Money..money.money..
a lot of people become blind because of money
Human are so greedy,
and me as a human feel very ashamed
......................

Because of money,
hubungan sesama keluarga terputus.
.............
I dont hate money,
i just hate people that change because of money.
Please dont be a slave money.(kekeke, i dont know if im having the correct grammar)
Dunia hanyalah tempat sementara, 
dimana kita hanyalah meminjam semua nikmat ini
SEMENTARA!
Kalau kita sentiasa ingat tentang ni
maybe kita akan kurang menjadi tamak,
arios.. renung2kan dan selamat beramal

p/s: sangat2 terkilan sekarang dengan sikap segelintir manusia yang tamak!

Malaikat maut mengintai kita 70 kali sehari


Kita tidak dapat menduga bila saatnya lematian kita, sebab itula banyak daripada manusia2 yang masi lalai dengan perintah Allah S.W.T, dan tiada persediaan yang dilakukan oleh manusia untuk menghadapi saat kematina. Malah lebih sedih lagi apabila kita berkata," ah, sekarang kan aq masi muda, tunggula tua baru bertaubat"... Nauzubillah, kita tidak pernah dapat mengagak saat kematian kita, kerana Allah S.W.T itu maha Berkuasa, bila tibanya ajal kita, pasti akan datang jua tanpa mengira umur dan tempat.

ini merupakan article yang saya ingin kongsikan, agar kita mendapat kesedaran sebagai umat Islam, 
Tahukah kita bahawa malaikat maut sentiasa merenung serta melihat wajah
seseorang itu 70 kali dalam sehari? Andainya manusia sedar hakikat itu, nescaya
mereka tidak lalai mengingati mati.
Oleh kerana malaikat maut adalah makhluk ghaib, manusia tidak dapat melihat
kehadirannya, sebab itu manusia tidak menyedari apa yang dilakukan malaikat
Izrail.
Hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a bahawa Rasulullah
s.a.w bersabda yang bermaksud: “Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di
muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah
seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail:
‘Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah untuk
mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa.’”
Justeru, tidak hairanlah, jika ramai manusia yang masih mampu lagi bergelak
sakan dan bersenang-lenang seolah mereka tiada masalah yang perlu difikirkan
dalam hidup.
Takdirnya esok hari terakhir Allah ‘pinjamkan’ nyawa kepada kita untuk bernafas
di muka bumi ini adakah kita sudah cukup bekalan bagi menghadapi dua fasa
berikutnya iaitu alam barzakh dan alam akhirat?
Tiada seorang pun di dunia ini dapat menggambarkan bagaimana perasaan dan
pengalaman mereka menghadapi saat kematian.
Ajal tidak mengenal sesiapa sama ada mereka itu tua, muda, sihat, kaya atau
miskin.
Rasulullah s.a.w juga menjelaskan dalam hadisnya bahawa kesakitan ketika hampir
mati itu seperti ditetak 100 kali dengan pedang tajam atau seperti dikoyak
kulitnya dari daging ketika hidup-hidup.
Bayangkanlah betapa sakit dan dahsyatnya saat menghadapi kematian.
Kalau hendak diikutkan siapa yang hendak nyawanya dicabut dalam keadaan yang
amat menyeksakan.
Maka amat beruntunglah sesiapa yang matinya dalam keadaan khusnul khatimah
(kebajikan).
Salman Al-Farisi meriwayatkan hadis Nabi s.a.w yang bermaksud: “Perhatikanlah
tiga perkara kepada orang yang sudah hampir mati itu. Pertama: berpeluh pada
pelipis pipinya; kedua: berlinang air matanya dan ketiga: lubang hidungnya
kembang kempis.
“Manakala jika ia mengeruh seperti tercekik, air mukanya nampak gelap dan keruh
dan mulutnya berbuih, menandakan menandakan azab Allah sedang menimpa dia.”
(Hadis riwayat Abdullah, al-Hakim dan at-Tarmizi)
Kematian ‘menjemput’ manusia secara perlahan-lahan atau beransur-ansur mulai
daripada jasad, hujung kaki kemudian ke paha.
Bagi orang kafir pula, apabila nyawanya hendak dicabut Izrail, wajahnya akan
menjadi gelap dan keruh dan dia mengeruh seperti binatang yang disembelih.
Itu pula tanda azab yang diterimanya disebabkan dosa dan kekufuran mereka.
Al-Qamah bin Abdullah meriwayatkan hadis Rasulullah s.a.w yang bermaksud:
“Bahawa roh orang mukmin akan ditarik oleh Izrail dari jasadnya dengan
perlahan-lahan dan bersopan sementara roh orang kafir pula akan direntap dengan
kasar oleh malaikat maut bagaikan mencabut nyawa seekor khimar.”
Allah juga turut menimpakan seorang Muslim yang berdosa itu dengan kekasaran
ketika mereka menghembuskan nafasnya yang terakhir sebagai kaffarah dosanya.
Mungkin ada juga orang kafir yang mati dalam ketenangan mungkin kerana ketika
hidupnya dia berbuat kebajikan dan itu adalah balasan terhadapnya kerana setiap
kebajikan pasti akan dibalas.
Tetapi kerana tidak beriman, ia tidak menjadi pahala kebajikan dan kekufurannya
tetap diazab pada hari akhirat kelak.
Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Apabila telah sampai ajal seseorang
itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam
badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya
sehingga sampai ke lutut.
“Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari
lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu
kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke
dada dan kemudiannya mereka keluar.
“Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari
dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang
itu.”
Malaikat Izrail menjalankan arahan Allah s.w.t dengan sempurna. Dia tidak
diutuskan hanya untuk mencabut roh orang sakit saja ataupun roh orang yang
mendapat kecelakaan dan malapetaka.
Kematian mungkin berlaku kerana sebab bencana seperti gempa bumi, banjir,
kebakaran dan ada juga yang matinya disebabkan kemalangan, diserang penyakit
berbahaya seperti kanser, jantung, Aids, denggi dan taun.
Seorang yang sedang sakit tenat, menjadi rahmat yang tinggi nilainya kerana
Allah masih memberi peluang supaya mereka sedar akan kesilapan yang mereka
lakukan selama hidup di dunia.
Maka waktu itu mereka masih berpeluang bertaubat dari dosa dan kesilapan. Begitu
juga halnya dengan orang mati mengejut disebabkan kemalangan.
Ia memberi pengajaran dan peringatan kepada mereka yang masih hidup supaya
berhati-hati dan tidak lalai berusaha untuk memperbaiki diri.
Justeru, bagi mereka yang masih diberikan nikmat kehidupan perlu sentiasa
mengambil iktibar terhadap segala yang berlaku.
Allah menjadikan sebab kematian itu bagi memenuhi janji-Nya kepada malaikat
maut.
Saidina Abbas meriwayatkan dalam sebuah hadis antara lain menerangkan malaikat
Izrail berasa sedih apabila ditugaskan mencabut roh makhluk bernyawa.
Ini kerana antara makhluk bernyawa itu adalah termasuk manusia yang terdiri
daripada kekasih Allah iaitu Rasul, nabi, wali dan orang soleh.
Malaikat maut mengadu kepada Allah betapa dirinya tidak disenangi keturunan Adam
a.s.
Dia mungkin dicemuh kerana mencabut roh manusia yang mana menyebabkan orang
berduka cita akibat kehilangan orang tersayang dalam hidup mereka.
Justeru, jika seseorang Muslim itu meninggal dunia, beberapa langkah penting
perlu dilakukan seperti menempatkan jenazah di tempat yang sesuai sebagai
menghormatinya, sunat meletakkan keadaan kakinya menghala ke arah kiblat,
tanggalkan pakaian berjahit, tutupkan jenazah dengan sehelai kain nipis ke atas
seluruh jasadnya, rapatkan kedua-dua belah matanya dan mulutnya, letakkan
kedua-dua tangan jenazah di atas dadanya sebagaimana dalam keadaan qiam
(berdiri) ketika solat, letakkan sesuatu yang sederhana berat di atas perutnya
seperti gunting dan pisau serta sunat bagi yang hidup mencium jenazah.
Umat Islam dilarang mengaitkan kematian seorang Muslim itu dengan tanda
tertentu.
Itulah yang menyebabkan umat Islam semakin mundur kerana terlalu banyak
mempercayai perkara khurafat dan tahyul.
Jika ada kematian seperti kemalangan contohnya kita ditegah untuk bertanya
kepada waris apakah perbuatan ganjil yang dilakukan sebelum kematiannya.
Tiada siapa pun dapat mengelak daripada mati melainkan Allah dan kematian tetap
akan datang tepat pada masanya.
Apabila sampai ajal seseorang, umat Islam digalakkan memberi nasihat kepada
keluarga si mati supaya bertenang dan banyakkan bersabar.
Islam menegah amalan keterlaluan seperti menjerit dan meratapi kematian.
Mereka yang masih hidup peluang perlu dimanfaatkan dengan memperbaiki keadaan
diri yang ternyata banyak melakukan kesilapan dan kesalahan.
Tiada daya atau usaha yang boleh menyelamatkan kita daripada kematian.
Kematian menjadikan hati manusia menjadi sedih serta berpisah dengan keluarga
tercinta. Hanya amalan soleh saja akan membawa kita bertemu Allah.

Monday, September 5, 2011

why im falling in love with him~

omo omo omo...
now im falling in love again!
yes again..
and this time the person is
Him!

DO u guys recognize him?
well he is Javier Hernandez, or known as Chicharito 
He is football player, he play for MU
Glory2 Manchester United
weee......
ok the reason im in love with him
because his face really 
look alike

him!


bruno mars
but well..
i think that i should admit that javier hernandez is much more hot n cute than bruno mars!
hehe..sorry my darl, myb now i will change my heart to chicharito!
go go go numb 14!

Thursday, September 1, 2011

My weakness

Hello n asalammualaikum
Every1 have their weakness
and me also have a weakness or maybe i can call it a bad habit?
haha, well actually its my bad habit and then it becomes my weakness..sob sob
what is it? ok i will tell u guys, actually my bad habit is I DONT LIKE TO SHARE
i dont like to share in a term of a possession, power and love
such as room, clothes, food and etc
when i was in school n living with my family, i will have my own room, so that i will very susah to live with other person in my room.
Because i love to decorate my room with y own style, and i always need a me me time in my room
so that,  when i have to share it with my friends i think i will become so fussy, and will complaint everything

But then, i learn to shared when i went to the PLKN
Thre i have to share a room with 7 other friends, 
Then i went to matriculation and untill now i think that i can share room
But i will not prfer to share room if i can choose.:p
Because i dont like ppl touch my stuff  or what 
Bila i suda kemas, then ppl tu suka2 ati jak pindah2 brg or bg kusut semula
Tu yg i sgt benci.huh!
herm, kalau kawin camna la tu?
Hahaha/malar, kawin..kawin...kawin
teda lg d pikir, gatal btul ka i i
Oh noo...:p

Tuesday, August 16, 2011

Subject course sem ini


Assalam semua.
Masuk bulan 9 ni nanti,
aq da part 5.
Kira mw jd senior numb 2 la kunun ni. cheh
Tp semakin lama semakin sedi  lambat pula waktu berlalu
Hhoho..aq mw cepat2 abis, aq kerja pastu kawin ada anak.hahaha......~
best bha ada anak tu.:p
Arr melalut pula suda aq ni.


oya aq mw share jak 
Course2 yg aq akan amik pada sem ini..
Kesemuanya killer subject..
SEBAB apa?
Sebab semua subjek yg kena baca.
Aq x suka subjek baca2 ni..

Kenapalaa aq tidak dapat perubatan perakaunan dulu ar..
Huhu...apa boleh buat..da takdir dapat HOTEL MANAGEMENT kan.
Sepa suh gatai2 tangan p letak hotel management as numb 2 list dlm upu tu.
Sepatutnya aq patut letak PERAKAUNAN jak untuk 8 list upu tu kan
Mst confirm dapat la
Tp sebab aq mw variasi dlm borang UPu kan
Tgkla apa jd.
Wokehla tu..
Da 4 sem blaja HOTEL MANAGEMENT kan
So aq da jatuh cinta la sikit2 ngan apa yg aq amik ni
hahaha....
Maybe da takdir untuk aq berada d uitm mengambil HOTEL MANAGEMENT sbg undergraduates aq!
Yes~aq akan follow the flow ja la.huhu..ok papai
Cuma regret sikit2 ja la skrg.
Apa2pun..
Aq akan mencintai apa yg aq belajar skrg*mood trpksa*..
okla tata..mmuah!

Sorry!

I Love u
The words that i cant speak nor write
Because i think
its difficult for us
Bianney..
congman bianney.
dont wait me pls!
And dont love me
Coz i cant love u as much u love me..
its killing me~
sorry..sorry...sorry

Friday, August 12, 2011

Sakitnya rasa bila "kau" tinggalkan aq....

Salam semua....
Hari ni aq mw confess.
Confess sal perasaan aq n apa yg aq rasa
bila si "dia" pergi dari hidup aq.
Biarlah warkah terakhir ini
Menjadi kenangan buat kita berdua
............................
Sebenarnya aq tidak mw mengenang lagi kisah kita
Sebab bila aq kenang luka itu pasti akan berdarah kembali
Bila kw tinggalkan aq
Aq tidak dapat makan dengan senang
Aq tidak dapat tidur dengan senang,
Aq tidak dapat mandi dengan senang,
Aq tidak dapat tengok tv dengan senang...
haish..semuanya tidak senang
...............
Aq tau ianya keputusan aq untuk meninggalkan kw
Namun apa gunanya dirimu padaku..
Andai kehadiran dirimu hanya menyakitkan diri ini...
Bila kita bersama aq terasa ada duri dalam daging.
Perbuatan mu yang seringkali menyakiti ku
Membuatkan aq terpaksa membuat keputusan yang sukar ini
Jauh di lubuk hati aq, aq tidak ingin berpisah denganmu
Kerana kw telah banyak berkorban untukku...
Namun sejak setahun ni...
Kw telah berubah...
Berubah.....sehingga membuatkan aq menangis dan bersedih memikirkan
psal kw
Tentunya kenangan manis kita bersama
Akan aq kenang sehingga sampai mati.
Namun satu sahaja yang ingin aq perkatakan

.......

Kehilangan mu tiada pengganti
Aq tidak akan menjumpai pengganti yang sehebat kw lg
Kerana sekiranya ada pun...
aq tau cinta mereka terhadapku
PALSU!
.......................

Oh Gigi Gerahamku!!!
AQ sangat menginginkanmu kembali!!

.........Aq tidak akan pakai gigi palsu untuk gantikan tempatmu..


Tuesday, August 9, 2011

Kelebihan sembahyang terawih


Macamna ibadat terawih kawan2 semua?
Alhamdulilah, teman telah berjaya menunaikan ibadah terawih dengan lancarnya pd tahun ni
seba tahun ni berpuasa d kampung..hehe..
Sebenarnya ibadah terawih ni sangat istimewa tau..
Biar teman listkan kelebihan2 sembahyang terawih pada malam2 bulan Ramadhan ya..:)

MALAM PERTAMA: Telah keluar orang mukmin daripada dosanya pada malam itu seperti mana sewaktu dilahirkan oleh ibunya.

MALAM KEDUA: Diampunkan dosanya serta dosa ibu bapanya.

MALAM KETIGA: Berseru malaikat di bawah Arasy supaya kamu meneruskan sembahyang terawih berikutnya semoga Allah mengampunkan dosa2 kamu.

MALAM KEEMPAT: Mendapat pahala sepertimana pahala orang yang membaca Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

MALAM KELIMA: Dikurniakan pahala seumpama orang yang sembahyang di Masjidil Haram, Masjid Madinah dan Masjid Aqsa.

MALAM KEENAM: Diberi pahala para malaikat yang tawaf di Baitul Makmur (70 000 malaikat sekali tawaf) serta setiap batu dan tanah mendoakan supaya diampunkan dosa2nya.

MALAM KETUJUH: Seolah2 dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong baginda menentang Firaun dan Haman.

MALAM KELAPAN: Dikurniakan pahala seperti yang telah dikurniakan kepada Nabi Ibrahim
a.s .

MALAM KESEMBILAN: Seolah2 dia menyembah Allah S.W.T sebagaimana nabi2 menyembah Allah S.W.T.

MALAM KESEPULUH: Dikurniakan kebaikan di dunia dan di akhirat.

MALAM KESEBELAS: Keluar dari dunia(mati) dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

MALAM KEDUA BELAS: Datang dia pada hari akhirat dengan muka bercahaya (cahaya ibadah)

MALAM KETIGA BELAS: Datang dia pada hari Akhirat dalam keadaan sentosa daripada setiap kejahatan dan keburukan.

MALAM KEEMPAT BELAS: Datang para malaikat menyaksikan dia sembahyang terawih serta tiada menyesatkannya pada hari Akhirat.

MALAM KELIMA BELAS: Semua malaikat yang menanggung Arasy Kursy berselawat dan mendoakan supaya Allah S.W.T mengampunkan orang yang bersembahyang terawih.

MALAM KEENAM BELAS: Dituliskan baginya lepas dari Neraka dan dimasukkan dalam Syurga.

MALAM KETUJUH BELAS: Diberikan pahala sebanyak pahala nabi

MALAM KELAPAN BELAS: Allah SWT meredhai mereka kepada kamu dan ibu bapa kamu(yang masih hidup @ telah Mati)

MALAM KESEMBILAN BELAS: Ditingkatkan serta ditinggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

MALAM KEDUA PULUH: Diberi pahala sekalian mereka yang matu syahid dan orang2 solihin.

MALAM KEDUA PULUH SATU: Dibinakan sebuah istana dalam syurga daripada nur.

MALAM KEDUA PULUH DUA: Datang dia pada hari akhirat, aman daripada dukacitadan kerisauan.

MALAM KEDUA PULUH TIGA: Dibina baginya sebuah bandar di dalam Syurga.

MALAM KEDUA PULUH EMPAT: Dibuka peluang berdoa sebanyak 24 kali yang sangat mustajab.(elok berdoa sewaktu sujud)

MALAM KEDUA PULUH LIMA: Diangkat baginya seksaan kubur

MALAM KEDUA PULUH ENAM: Diberikan pahala ibadah 40 tahun.

MALAM KEDUA PULUH TUJUH: Melintas titian Sirat pada hari AKhirat seperti kilat menyambar.

MALAM KEDUA PULUH LAPAN: Diangkat 100 darjat di Akhirat
MALAM KEDUA PULUH SEMBILAN: Dikurniakan pahala 1 000 kali haji yang mabrur.

MALAM KETIGA PULUH: "Wahai hamba2-Ku! Makanlah segala jenis buah2an yang engkau hendak makan di dalam Syurga dan mandilah engkau daripada air Syurga yang bernama Salaabil serta minumlah air daripada telaga Nabi yang bernama Kausar."

BANYAK kan kelebihan2 berterawih dibulan Ramadhan ni?

Rugi kan siapa2 yang tidak menunaikan ibadah Solat terawih..

Patutla orang2 yang beriman menantikan bulan ramdhan dan amat gembira bila tiba bulan Ramadhan ni..
so harap2 setelah baca kelebihan2 ni, teman harap kita semua rajin2 la p solat terawih ya..

p/s:tiba2 bahasakan diri teman pulak..haha..


Saturday, August 6, 2011

Terperangkap dalam cinta sendiri

image dicelok dr google

Salam......
Pernahka kmu bercinta dengan org tu.......
da dekat2 dalam 5 6 tahun?
.....................

Tapiiiiiii.....
Setelah lama bersama kamu merasakan sudah tiada perasaan lagi?
Hurm... mesti kita cakap sayang kan, da bercinta lama2 pashtu break camtu jak.
Tapi...soal hati kan..kita mana boleh paksa..
Aq da ada 3 org kawan yg mempunyai situasi sama seperti ini
cuma yg membezakan hanyalah watak dan jalan cinta mereka.
hehe..cam tulis novel pulak kan

.....................

Tapi bagi aq la kan..
klu kawan2 aq yang camni kan
aq akan advice dorang supaya break
Sebab kesian pihak yang satu lagi kan
Terseksa jiwa batinnya..
INGAT senang ka mw berpura2 mencintai orang tu?
huh....*dlm emosi nih*haha
Kawan aq ni kan
ke-3 2 dorg ni perempuan
kiranya, dorg da xda perasaan ngan bf dorg tu lagila
Ada yg da break, tp atas dasar kasihan dorang sambung semula
ada tu pulak bf dia pemaksa..
mcm physco pun ada...sebab kan bf dia ckp camni.....
"kalau aq tidak dapat kw, aq akan pastikan org lain x dapat kw"
wooo takut woo

physco kan?

boleh membunuh tu..bahaya2...ish3
i will kill u!!
*photo courtesy of google

Nah kan punya la bahaya orang yang terlampau obses ni??

....................
So nasihat aq la kan kawan2..better jangan bercinta awal2..
Sebab memang banyak yang bercinta awal tu
nda akan ke jinjang pelamin

iklan penaja jap
......
*lain la mcm kwn aq sorg da bercinta 8 tahun, pahstu ujung taun ni dorg kawin.
awwww...so sweeetttt...apapapun aq doakan korg bahagia la ya.?

Tapi aq kASIhan juga la sama teman2 aq yang terperangkap dalam
cinta dorang sendiri ni kan

Harap2 kamu dapat la bertemu pasangan jodoh kamu yang betul2 sesuai kali ni
memandangkan sekarang kan da besau2..hehe...

Tiba2 rasa bersyukur pula sebab belum ada bf sejak di bangku sekolah.huahaha
eh, knp plak evil laugh kluar tiba2 ni..
adoi2...ndak paham2..



Thursday, August 4, 2011

Review:kasut raya saya

Salam semua...
Aq rasa tidak keterlaluan awal bha kan aq bali kasut raya nih?
Haha..wateva la...My bro in law ckp mcm budak2 jak mw bekasut2 raya
hehe...well...aq kan masi muda remaja..besala bha tu..ayo..hehe

Ok...Kmu semua 1st la tgk kasut ni, sbb family2 aq pun blm tgk lagi..haha
Kiranya macam special la para readers aq ni(cheh bajet ada org baca blog aq)
haha...bajet nda bajet biarin dech..yg penting gue happy..:)
ok la i will reveal my shoes
oh.. im not sure if its a clog or platform
can anybody tell me what type is my shoes?
confuse..=.="
ok2...nah ni la gambo dia...
.........................




side view




front view





inside view
...............

ok ka??
hurm...kasut aq ni mura2 jak..
made in china..hehe:p
aq ternampak d butik d wisma merdeka.
nama butik tu aq pun lupa la..tp byk brg2 dr china la butik tu
Tp wlupun dr china mahal2 juga brg2 dlm kedai tu..
kasut aq ni harga dia at 1st place rm129, tp dia bg discount 40% so dpt la rm82
hehe..happy..:)

Kasut ni kan aq suka.. sebab dia selesa..
aq berlari pun nda jatuh
sudala aq ni pendek kan?
so kenala pakai kasut yang tinggi2...
Jenis material kasut ni PVC getah, so agak selesa, dia ikut bentuk kaki kita
bukan kulit
kalau kulit nda dapat harga tu sayang oii..hehe
Maybe dia mahal sebab tapak dia kayu
so tahan la kan.
i hope so la tahan
hehe..
.............
hehe..ok tu jak review kasut raya aq..kmu pula camna?
da ada kasut raya ka??
Beli la awal2 nanti abis size pula
xpun yang cantik2 semua suda abis kena beli
sebab aq tingu bukan org beraya jak yg bershopping tu...
so siapa cepat dia dapat..huhu
.......................

P/s:best shopping d wisma merdeka, dia banyak kedai cute2 yang murah2, mcm d times square KL pulak..hehe.

Monday, August 1, 2011

1st day berbuka posa

Salam Ramadhan semua...:)
Yang ni merupakan 1st aq berbuka puasa bersama keluarga di hari pertama Ramadhan setelah 3 tahun di perantauan...

da lama aq tidak merasa berbuka puasa
semeriah ini...hehe..
Besa kalau aq berbuka pun makan dari bazaar jak..
Beli Nasi Ayam/Tomato/ TRus makan..
Tp... Kalau berbuka ngan family nih...Mcm2 makanan keluar...

Padahal mama aq masak lauk simple jak... Sardine, sosej and sayur kacang.
hurmm....yg lain2 semua beli d bazaar...ha
ha...

Beginila meriah meja kami kalau musim Puasa2 ni..hehe...peruut pun
x tertahan mw makan semua ni..haha..




















gambar blur skit.





yang ni abg aq ngan wife dia sama anak dia yg cumiill..hehe





yg ni lil bro aq.. muka hepy b4 buka.






tada..after berbukak...x tau happy face ka kanyang face..haha






Tadaa..ini makanan aq bersungkai..aq makan gado2 jak..mw kurus kunun
padahal lpas p terawih lapar balik..pastu makan lagi...huarghhh!!


td time tgh2 makan2..tiba2 abg aq bersuara..

rujan: ni nasi ayam aq bali dari c bayung bha ni... nda sadap pula... nasib jak org kampung tu la aq bali nih..haish..

c mamai(abg aq juga): owhh...jadi kalau org bandar kw nda mw bali la tu?

kami:..............haha..krek2 kw ni

Sunday, July 31, 2011

Siok pla...

siok pula rupa2nyaa...
SHOPPING d KK ni...haha..
Aq rasa aq da 3 tahun tidak shopping d kk ni bha..
Shopping2 complex pun lama suda aq tidak jejaki...
Nasib baikla kali ni puasa di Sabah..
So, bolehla aq berShopping d KK
.......

Tp yg siok tu..dpt mengembalikan nostalgia
jaman muda2 dulu..ahaiii...

Bha, di kesempatan ini aq mw
mengucapkan

SELAMAT BERPUASA

&

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

sebab awal ucap hari raya..takut bz x dapat update entry..hehe..
okla chiw luk..jan lupa p terawih ni mlm arr

Monday, July 25, 2011

Segmen Kami Blogger 1Malaysia


saya orang sabah!hehe

ni bendera negeri saya..


besau pulak bendera aq ni..haha

Lagu rasmi negeri sabah

Sabah tanahairku,
Negeri kita yang tercinta,
Pemuda-pemudi semua marilah,
Bangunlah bersatu semua.

Marilah bersama serta maju jaya,
Merdeka sepanjang masa,
Bersatu segala bangsa sentosa,
Sabah negeri merdeka.

saya mw tag 2 org teman saya..



n thanks to ain farahin coz tag saya..huhu...


Sunday, July 24, 2011

Origin of the word "HELLO" - TRUE LOVE !!


Hello-Why do we say when we lift up the phone!!

When you call someone and they answer the call... why do we say "HELLO..."...????

Do you know what is the real origin of using the word 'Hello' as the conversation starter in a phone call..???

It is the name of a GIRL..!!!

YES...!!!!!!!!!!!

And do you know who is that girl..??

Margaret Hello.....

She was the girlfriend of Graham Bell... the man who invented the telephone....

His first 2 instruments were at his and her place... and the first call he made to commercially test the phones was to his girlfriend..!!!!

One may forget the name of Graham Bell... but we will never be able to forget his girlfriend's name....!!!!

Now that my friend... is true LOVE..!!!!!

Thursday, July 21, 2011

stuck in between

salam..Ok straight to the point... if u have to choose between family or friends, who ur will choose...But im sure u all will choose family rite. Yes its depends on the situation..But for me, what ur guys think i shud choose my family or friends, Should i broke the promises that i made to my friends and just follow what my sister want(because she told me only at the short notices) i planned with my friends a month ago and i just ruined it like that.. Maybe u all will feel that im so sellfish cause i only want to have fun and dont want to help my own family, but im not having fun with my friend, im helping my friends.... And i really feel so bad when i cant help my friend. But, she my own sister also did a lot of thing to me.... She help me a lot..its not i dont want to help her, its just the timing is not very suit for me.

Its so stressful between to say yes or no between 2 of them...pepatah melayu"diluah mati mak, ditelan mati bapak"..so who i should choose... hurm... i think that i need a dream so that i know what should i do tomorrow and start my life...Urgghhh...

tata...XOxo

Tersepit ant 2

not in a very good condition

Salam...everyone...rite now my condition is so bad. My skin is in the worst condition, until when i look in the mirror i didnt believe its me.. My belly showing up so much, i really hate these part. cause i sacrifices for the last few month but then my weight is rising back. gosh!! Im so stressful until my skin became so bad and the pigment and the acne all over my faces. I have a confident day, when i dont have to used anything to put on my face...But now? i feel so ugly... i need to go back to my old skin... clean and clear without the blemishes...But its all my fault, i know that i have a very sensitive skin, yet i didnt take care of it very well...I know, since this holiday i seldom wash my face and using my moisturizer and all that thing that i always do.. Now i,so frustrated, and i dont know how to go out with my friends this weekends, wth my condition like this. I guees that i need to use a lot of make up to cover it.. Goosh, i really dont like to put so many make up on my face..yes i like make up, but only apply onto my eyes..means i really love to play with my eyes, i just dont like to layering my face with so much make up such as foundation, concealer and other more.. Phew, i think that my face cant breath!

erm..i got to go... c u later guys..babai..mmuah

Wednesday, July 20, 2011

never look back

salam..helo..dari hati yg ingin berubah...aq menyampaikan sebuah salam... Hati yg telah banyak mempelajari kehidupan dengan terluka.. I can say that im going through a maturity process.. yes even my behavior not showing it, but i think that i can feel it deep inside my heart.
the wounded havent healed yet, but im sure the times will heal it. I noe that im oredy old..20 years and 7 month 23 days years old, yet my behavior just like a 5 years old. I never satisfied with other pepl, i always want to be better than any1 else,i always thought that others ppl will take my lollipop, yes im so sellfish girl... I noe about it, but i dont noe how to change it... i tried...

I think that i need a lot to learned about life.. and i think that LOVE can teaches us that thing..rite?many ppl changes just because of love,but i never experiences it so i dnt noe... But for sure now im changing because something big happen in my life.. every ppl have their turning point in their life rite.. things such as, "until when i want to live like this, what happen next, myb if i were i like this, it should happen like that.. and many more.. so that, i think after the big event of my life i already change.. and i think im in the process.. to heal the wound, to became more obedient to the creator, to became the "solehah wife"... i hope so..so that i can meet a guy that really love me because of Allah, not because of my face..

Why this entry title never look back, cause i dont want to look back of what im doing in tha past, and want to forget all and let my heart heal and just to make sure i keep didnt repeat my past sin..thanks..wasalam


Saturday, July 16, 2011

Dapat title PM..

Salam... aq dan akak aq c nir dengan rasminya telah mendapat title PM oleh ibu kami..wahaha...bagus kan? Klu PM haruslah dilayan dengan manja, VVIP gitu n yg penting tidak boleh disuruh2..hahah...sebb da namanya PM kan... Tapi yg sebnrnya PM tu mama aq bagi gelaran tu sebab kami adalah anak dara dia yg paling pemalas! hahaha... minta maaf la ibu yaa...da namanya cuti sem kan, haruslah bercuti dengan merehat kan badan..huahaha....(aq akan direject jadi menantu setelah dibaca entry ini)....yala bha kan, klu d rumah sewa semua mw buat sendiri, masak, cuci baju, kemas rumah, kemas baju..jadi superwoman da..mna agi mw stdy, mw tdo, mw exercise mw behapa ka...hehe

nda tau la napa penyakit malas aq ni bertambah2 pulak...tingula badan pun nda lama lg jd tong drum..makan nda berhenti2,kerja aq d rumah on9,makan,tido,tgk tb...adoii...Tp nda pa la yg penting aq ada dpt title PM kan...hauhaha..kmu pikir2 la apa maksud PM nih..aq pun nda kuasa mw tulis..huhu... tata..bye..

Friday, July 15, 2011

apa yg nda puas hati?

Salam semua...pa kabar kawang2 semuaa..diharap baikla..hohoho....krek suda aq ni... paning eh...aq sedang memikirkan sesuatu nih skrg....aq bengong laa.... dan aq mw tanya sama kawang2 bha ni...benda ni andangnya mengacau pikiran aku nih..

Begini bhaaaaa..........aq mau nanya ni...emangnyaa kawang2 semua apa yg ndak puas hati sama kerajaan kita arr?? actually klu aq setakat ni aq balum lagi ada yg nda puas hati..masalhnya aq rasa mcam suda cukup suda apa yg kerajaan bagi bhaa... Mengkali la juga aq ni org yg ncepat bersukur or apa2 kaa... so that why la aq mw tnya pendapat kmu semua... Aq memang tau..jadi buli la kita share2 kan apa yg ada dlm pemikiran kita sekrang nih.. mengkali bha klu ada aapa2 yg nda puas d hati tu kita buli kasi tau sama kerajaan dgn cara dan platform yang batul.

Tp kan...manusia mimang nda perfect kan..n menjadi pemimpin mimang sangat susah..aq tau la sebab bapa aq pun dlu pernah ikut hal2 politik nih..tp aq nda aktif laa...cuma mengkali la darah politik aq ni kuat..n aq nda juga mw perjuangan arwah bapak aq tu sia2 saja.

p/s:apa2 hal bincang baik2 kan...peace no war..huhu(aq budak mentah)

Wednesday, July 13, 2011

Tuntutan AMbiga!

TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!
By: Abdul Shukur Mohamad

p/s:aq tau blog entry aq kali ni agak serius n bersifat ****** sikit kan..haha..tp apa boleh buat..aq mw juga sebar kan pasal hal ini..

Thursday, July 7, 2011

kembali ke dunia realiti!!



Salam semuaa....arini aq tersedar dari dunia khayalan yg aq cipta...
huh!!..aq telah tersedar bahawa badan aq semakin bulat pulak!!
adoiii...penyakit yg dulu kembali lagi..
penyakit apa?

penyakit makan laaaa....!!
sebab ni la aq nda suka balik sbh ni..misti aq jadi gumuk!!
Apa nda makanan ada d mana2 saja..free lagi tu..
klu d ruma sewa aq... makanan susa mw cari..
pastu mw
jimat2 lagi kan..
klu sini mana payah mw bali2 ma
kanan...
makan jak apa yg ada...

So!! sia2 la aq diet masa aq d rmh sewa tu..
bgs2 da kurang 5kg skrg naik 6kg pulak~grrr
So badan aq yg macam ni dulu


skrg da berubah jadi mcm ni...

adoyaii....matailaa aq ni...

Jadi...aq akan kembali ke misi aq yg sebenar~
iaitu turunkan berat badn aq ke 50kg..huahahaha....
aq rasa sangat bersalah nih tgk perut aq ketawakan aq dari dalam
huhuhuk...
so that..aq akan berdiet kembali..
ATKIN diet...i will get u back..huh~

p/s:harap jgn hangat2 tahi ayam ja la kan..hehe

Monday, July 4, 2011

im back~

salam....stelah menghadapi beminggu tanpa internet d dpan mata rsa cam len macam plak...mcm tia update crita2 baru nih..gosip2 hangat..huahaha.....ok2 la...rasa cam xda life juga la klu tia on9 nih..hahah...panat owh tunggu kasi abis 1 hari..nda tau mw bwt pa suda...klu minggu2 yg lalu, lenla crita..aq bz berpraktikal..skrg ni asyik duduk d rmh, mkn,tido saja aq....susa la ni mcm ooo..

Ni semua pun gara2 aq pnya brdbnd d putung kan..apa buli buat..diam2 ja la tinguk liktop ni..huhu..

pa2 hal pun..aq uda kembali..so aq mw wat entry ari2 smpi kering idea aq..hahaha...
ok la..nnt lg aq buat entry..ini baru entry pemanasan..haha

Saturday, June 18, 2011

Unexpected Result!!

Halo semua..salam 1 malaysia..huk3..punya lama suda aq nda update blog aq ni..hahhaha..aq kan busy berpraktikal xda masa bha mw update..hehe..REPORT pun lum siap lagi tau..matai2..

tp ini adalah update yg aq mw bgtau

#aq akan abis praktikal next week!! x lama lagi free..yeay
#bil broadband aq sebanyak rm121 belum dilunaskan, sehingga aq terpaksa on9 kat cc nih!! Broadband da dipotong..:(..sedih bai...
#aq da potong rambut..pendek!!cam rambut klu korang tgk witch yoo hee..arr mcm tu la rambut aq skrg nih...hehe.. sebab PANAAS bha..haha
#aq baru jak jumpa kawan aq kat matriks td..c dia yg bernama Pinny... really have a great time wif her.. miss her so much.. tp syg masa yg kami ada skjp jak..sbb dia ada kelas kan, so x dpt nak lepak lama2 ngan aq..huhu..
#n then lastly, wif my unexpected result!! haha.. x yah ckp la,, tp happy la ngan result nih!! hehe..walaupun aq rasa sem ni aq paling malas n cam hanjing sikit...tp aq rasa sem ni la result aq paling baik..haha.. harap2 aq akan meningkat lagi next sem..amin...

ok la.. cc ni da sampai sejam pulak..dala mahal dia caj, rm3 sejam.huh!

p/s:menulis entry ni dlm muka yg excited plus hati berbunga2!!

Friday, May 13, 2011

Aq akan bz berpractical~

Salam semua....cuti2 sem ni km semua mst best kan, ada yg duduk2 d rumah membesar kan tiub getah,ada yg krja cari duit, ada yg tolong mak d rumah dan lain2 lagi kan~tp ada juga yg akan berpractical...mcm aq ni...huhuk.. Malas tul la nak practical2 ni...cubala buat tym last2 sem kan? sng juga, terus dpt krja..hehe...

Anyway, aq akan berpractical di hotel Le Meridean, 5 bintang tu bai...hehe
Oleh kerana aq amik hotel management so kenala practical kat hotel kan?
Okla, klu ada masa pgla hotel aq nih*perasan owner jap
aq bg diskaun sbyk 70%...haha...
pastu aq kena blacklist, x boleh lg kerja or practical sana kan..hehe
Owhya, le meridean ni teretak kat sebelah cp jak pun...mmg sng mw cari..hehe..
ni pic dia..



hehe..besau kan??

Nanti kalau da bz practical ni...manala aq ada masa mw update2 blog aq..huhu..
K la chow tata..

Thursday, May 12, 2011

Hey guys!! Churp is great~they giving me reward just because im sharing the love!! why dont you guys just follow churp2 and get reward!!

Hey guys!! Churp is great~they giving me reward just because im sharing the love!! why dont you guys just follow churp2 and get reward!!


Just click this link and you guys will get reward when your sharing the churp2 lovee just like what im doing now!!
join churp2 and get reward<- here the link and make sure to sign up in churp2 ok!! Im doing this because i love you all:)..hehe

"Korang Nak Blog Yang Kawaii dan Comell Tak?"


Salam semua...hehe..tgk entry dan banner di atas da tau kan apa yg aq mw buat ni?
hehe..actually ada seorang blogger yg cute dan baik hati telah menjemput aq
ikut contest blog dia..hehe..hadiah dia dapat buat blog yg cumell...hehe..
Nama blog dia applelovelove..nama pun cute kan...hehe..:)

Ok let begin,..ni adalah kenapa aq mw renovate blog aq ni yer...
1.sebab blog ni dibuat oleh orang yg x pro iaitu aq..:(
2. Blog ni x berapa menunjukkan sifat diri aq yg sebenar(sebab aq berapa pandai nak edit2 ni)
3. Aq nak blog aq cute cam tuan dia juga..heee...
4 Nak blog yang kemas, tp cute
5. Blog ni perlukan sentuhan pakar:p

Hehe...ini adalah antara sebab2 dia aq mw blog aq ni direnovate...kpd ujawa...(pls2 la amik aq sbg pemenang...hehe...)

Ok ni nak tag kawan2 yang aq rasa cute..hehe


kpd applelovelove@ujawa...tq so much sbb invite yaa...~hehe

Monday, May 9, 2011

Jom menang duit dengan berblog!

Salam semua!! hye...exam da abis ker??hehe..aq ni sok adalah last paper aq, but teda mood nak stdy laa..sbb aq da nak balik sabah..so excited!!hehe...

Ok2...actually ni nak share2 ngan korang semua kawan2, kita semua suka duit kan? ok, siapa nda suka duit sila tutup mulut...hahaha....erm... k la, strait to the point, sbb aq lum stdy kan, so aq ringkaskan cerita la.... Gini, actually digi ni nak bagi kitaorg geng2 blogger duit... Digi nak kita buat promosi mengenai internet dorg, so, kita kena buat entry mengenai digi internet ni la... Hah.. apa tunggu lagi? sapa2 yg ada bakat untuk bercakap dan menulis dgn superb tu joinla contest ni..hihi....okla, xmo cerita panjang lebar sini, korg click jak ni utk join k.. menang duit!

p/s:klu menang jgn lupa aq makan arr kwn2..ehehe

Thursday, April 28, 2011

Cerita Cinta........

Salam, Hari ini aq akan menceritakan mengenai kisah si Cinta.
..........
Ceritanya bermula begini,
Pada suatu hari, di sebuah pulau.. Tinggalah Cinta dengan penuh bahagia.
Namun pada suatu hari.....

Pulau itu akan tenggelam...
Maka Cinta memohon pertolongan daripada orang-orang
yang lalu di kawasan pulau tersebut.

Cinta ternampak "Kekayaan"di dalam sebuah bot..
Cinta pun menjerit dengan "kekayaan"..
"Kekayaan" tolonglah bawa aq dari sini
ke tanah besar, Pulau ini akan tenggelam tidak lama lagi"..

"Kekayaan" pun menjawab, minta maaf la Cinta,
Terlalu banyak emas di dalam bot aq ini,
ianya tiada ruang untuk engkau Cinta"...

Kemudian, Cinta ternampak pula "Kesedihan"..
"kesedihan", boleh tak awak bawa aq dari sini?

"Kesedihan" berkata aq terlalu sedih la Cinta..
Aq lebih rela untuk pergi sendiri daripada membawa engkau Cinta..
Maka "kesedihan" pun berlalu pergi meninggalkan cinta......

Lalu Cinta ternampak "Kegembiraan"..
"Kegembiraan" boleh tak awak bawa aq pergi dari sini?..

Namun oleh kerana "Kegembiraan" terlalu gembira
Maka dia tidak mendengar pertanyaan Cinta..
Lalu "Kegembiraan pun berlalu pergi meninggalkan Cinta di pulau itu...

Setelah "Cinta" hilang harapan....
Dia terdengar suara memanggil.....

Mari "Cinta", aq akan bawa awak pergi dari sini....
Maka "Cinta" pun berlalu meninggalkan pulau tersebut bersama2 dengan orang yang membantu dia...

Namun "Cinta" terlupa untuk bertanya siapakah nama orang tersebut yang telah membantu dia..

Sesampainya "Cinta" di tanah besar,
Dia telah bertanya kepada "Knowledge"..

Siapakah orang yang telah menyelamatkan dia tadi..
"Knowledge" pun memberitahu bahwa
Namanya adalah "Masa"...

Namun, "Cinta" tertanya-tanya...
Mengapa "Masa" ingin menyelamatkan dia...

Dan "Knowledge" pun menjawab...

Sebab... Hanya "Masa" sahaja yang boleh memahami betapa hebatnya "Cinta"...

oleh itu..

"Ambillah Masa Anda Untuk Mengetahui
Cinta Sebenar Anda"







Cerita Cinta........

Salam, Hari ini aq akan menceritakan mengenai kisah si Cinta.
..........
Ceritanya bermula begini,
Pada suatu hari, di sebuah pulau.. Tinggalah Cinta dengan penuh bahagia.
Namun pada suatu hari.....

Pulau itu akan tenggelam...
Maka Cinta memohon pertolongan daripada orang-orang
yang lalu di kawasan pulau tersebut.

Cinta ternampak "Kekayaan"di dalam sebuah bot..
Cinta pun menjerit dengan "kekayaan"..
"Kekayaan" tolonglah bawa aq dari sini
ke tanah besar, Pulau ini akan tenggelam tidak lama lagi"..

"Kekayaan" pun menjawab, minta maaf la Cinta,
Terlalu banyak emas di dalam bot aq ini,
ianya tiada ruang untuk engkau Cinta"...

Kemudian, Cinta ternampak pula "Kesedihan"..
"kesedihan", boleh tak awak bawa aq dari sini?

"Kesedihan" berkata aq terlalu sedih la Cinta..
Aq lebih rela untuk pergi sendiri daripada membawa engkau Cinta..
Maka "kesedihan" pun berlalu pergi meninggalkan cinta......

Lalu Cinta ternampak "Kegembiraan"..
"Kegembiraan" boleh tak awak bawa aq pergi dari sini?..

Namun oleh kerana "Kegembiraan" terlalu gembira
Maka dia tidak mendengar pertanyaan Cinta..
Lalu "Kegembiraan pun berlalu pergi meninggalkan Cinta di pulau itu...

Setelah "Cinta" hilang harapan....
Dia terdengar suara memanggil.....

Mari "Cinta", aq akan bawa awak pergi dari sini....
Maka "Cinta" pun berlalu meninggalkan pulau tersebut bersama2 dengan orang yang membantu dia...

Namun "Cinta" terlupa untuk bertanya siapakah nama orang tersebut yang telah membantu dia..

Sesampainya "Cinta" di tanah besar,
Dia telah bertanya kepada "Knowledge"..

Siapakah orang yang telah menyelamatkan dia tadi..
"Knowledge" pun memberitahu bahwa
Namanya adalah "Masa"...

Namun, "Cinta" tertanya-tanya...
Mengapa "Masa" ingin menyelamatkan dia...

Dan "Knowledge" pun menjawab...

Sebab... Hanya "Masa" sahaja yang boleh memahami betapa hebatnya "Cinta"...

oleh itu..

"Ambillah Masa Anda Untuk Mengetahui
Cinta Sebenar Anda"







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...