About Me

My photo
Know me before you judge me...:):):)

Wednesday, October 10, 2012

Horey da kerjaaaa?

Assalamualaikum tawan2 semua..^^
Apa kabar?kalau aku?
Alhamdulilah hari ni masih lagi dapat bernafas dan beribadah kepada Allah SWT..:)

Hey, hey aku da kerja la...hek3..
hahaha....sebenarnya tadi aku perg interview untuk SL1M,
diaorg ada sediakan kursus selama 6 bulan kepada fresh graduate..
So sapa2 yg belum g daftar SL1M bek perg daftar sekarang..
Actually aku ni verangan lebih...haha...aku belum kerja pun....Hahaha.... Just kursus,
Kursus ni 3 bulan teori, 3 bulan praktikal.
Dan mengikut pemahaman aku la, kursus ini diadakan bagi menyediakan negeri sabah dengan man power yang layak untuk mentadbir pasaraya2 besar...hee...

Program ni under ETP,
tau x apa ETP tu?hah...kalau x tau confirm x baca paper...
Xpa, aku pun x berapa sangat tau pun...haha...
ETP atau nama panjangnya Economic Transformation Program,
adalah salah satu usaha kerajaan untuk menukarkan malaysia kepada high income economy, dan dibawah ETP program ni ada National Key Economic Areas, dimana dibawah sektor2 ekonomi yang ingin dimajukan ialah tourism, agriculture, oil and gases dan RETAIL. sengaja aku besar kan perkataan retail tu, so korang bole paham apa kaitan ETP dengan kursus yang aku ambil ni..hehe

Macamna aku tahu pasal program ni?
Oya, kalau korang da mendaftar dengan SL1M korang mesti tau kan masa 2hb aritu dorang ada buat career exhibition di UMS. So aku pun pergi la UMS untuk pergi exhibition ni. So aku apply la apa saja yang ada di sana.. So one of them adalah program ini..
pastu aritu, dorang call aku panggil untuk interview pada hari ni,
Sebab nak masuk kursus ni kena ada interview sebab, kerajaan melabur untuk kita, so kena la buat yang betul2...
Kursus ni memang 100% free, siap dapat rm500 elaun lagi, tapi yang penting adalah ilmu yang aku akan dapat nanti...Alhamdulilah...

Walaupun aku jeles ngan kawan2 aku yang suda bekerja, tapi takpa...
Setiap orang ada rezeki mereka masing2... So walaupun aku bkan bekerja, tp aku boleh manfaatkan waktu ini kan untuk menambahkan lagi ilmu pengetahuan aku..hee...

Esok pun da mula start kelas... cam rushing kan? takut plak menghadapi lecture yang garang2 nanti...hahaha
oya, encik tu memng da bgtau, cara pembelajran dia mmg sangat different dengan cara di universiti, which i cant wait, and i feel it so interesting...:)

So doakan aku berjaya ya twan2..

p/s:belajar sampai ke negara china



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...